Umberto’s Experience

A great experience in the oldest vineyard in Kent, Biddenden Vineyards

I am Umberto and I am from Italy. I am 22 years old and I live in Alba, a little town in the middle of Langa (Piedmont). My family have a winery where they produce the most prestigious wine from Piedmont. We specialise in strong red wines and ten years ago we started to produce a very interesting white wine.

I studied winemaking at the high school “Umberto I” in Alba, after this I studied Management at the university “Luigi Bocconi” in Milan. I finished my degree in June, 2014 and I will start my Masters Degree in wine business in January, 2015. My dream is to sell my wines around in the world and I will work hard to be able to make this possible.

When I finished university, I looked for a wine job in England because I needed to improve my English, particularly the technical wine English.

I found a lot of different jobs especially in import-export distributors and some wineries. However, I chose Biddenden because it was a winery with a nice website and I also saw they produced ciders and juices as well.

When I arrived I was met at the airport by Julian Barnes, the boss and he was a very nice person.

I lived in “The Loft of the vineyard” for four weeks, a very nice accommodation with everything you need to have. The vineyard is in one of the most amazing places in Kent. The Loft is surrounded by vines, wonderful!

I did every kind of job possible to do in a winery, the Biddenden staff were very kind and I worked with the smile all the time.

I had the opportunity to improve my knowledge about ciders and juices and I also had a lot of interesting discussions about wine with the English winemaker, Julian. The English winemaking surprises me because here I found very nice wine, like Ortega and Sparkling Rosè. Yes – this is true! It is possible to make a very good wine in UK you just need to have a great winemaker with a big heart. If you use half know-how and half heart the result, it will be certainly fantastic.

Biddenden is a beautiful enterprise which makes strong Kentish products, a winery full of history and passion but with a vision for the future.

And if I need to find a sentence to describe this vineyard, I think this: “head in the sky and feet on the land”… they work hard to make the best quality as possible, but they look at what the Kentish land can give: a great philosophy for making!

It is just my opinion but I think if an Italian winemaker says this, everybody needs to try Biddenden’s products!


Una mitica esperienza nei più antichi vigneti di Kent, Biddenden

Mi chiamo Umberto, ho 22 anni e vivo ad Alba, proprio nel bel mezzo della Langa (Piemonte). La mia famiglia ha una cantina dove producono i più importanti vini del Piemonte, specializzata in vino rossi strutturati e da vent’anni ha iniziato a produrre  vini bianchi molto interessanti.

Ho studiato come enotecnico al liceo “Umberto I” di Alba e ho proseguito poi i miei studi in economia aziendale e mnagement presso l’Università “Luigi Bocconi” di Milano. Mi sono laureato a giugno e a gennaio inizierò un master in enologia e marketing del vino. Il mio sogno è quello di vendere i miei vini in giro per il mondo, lavoro duramente per far si che questo diventi possibile.

Quando ho finito l’università ho cercato un posto di lavoro nel settore vinicolo in una nazione di madre lingua inglese perché avevo bisogno di migliorare il mio inglese, in particolare il linguaggio tecnico del settore vinicolo.

Ho trovato un sacco di differenti posti di lavoro, soprattutto  distributori  e alcune cantine. Ho scelto BIDDENDEN perché era una cantina con bel sito internet e con una produzione inconsueta per me,  sidro e succhi di frutta, oltre logicamente a vino.

Quando sono arrivato ho incontrato in aeroporto Julian, il capo, si è mostrato da subito una persona molto disponibile.

Ho vissuto in “The Loft ” per quattro settimane, una sistemazione molto bella che l’azienda offre ai turisti con tutto il necessario per vivere. Il vigneto si trova in uno dei più posti più incantevoli del Kent e intorno alla cantina vigneti ovunque, meraviglioso!

Ho fatto i più svariati lavori la maggior parte in cantina. Il personale dell’azienda è stato molto gentile e ho lavorato in un bel contesto per tutto il tempo.

Ho avuto l’opportunità per migliorare la mia conoscenza di sidri e succhi di frutta e ho avuto anche un sacco di interessanti discussioni sul vino con il produttore nonché proprietario. L’enologo inglese mi ha sorpreso con i suoi prodotti in quanto ho trovato vini molto interessanti quali Ortega e Rosè Spumante.

Sì! E ‘possibile fare un ottimo vino nel Regno Unito  bisogna “solo” avere un grande produttore di vino con un grande cuore, se si utilizza il know-how per metà e per l’altra metà scelte di cuore il risultato sarà sicuramente fantastico.

Biddenden una bella impresa che produce grandi  prodotti del Kent, una cantina piena di storia e di passione, ma con uno sguardo volto al futuro.

E se ho bisogno di trovare una frase per descrivere questa azienda penso a questo: “testa sul cielo e piedi sulla terra” … lavorano sodo per ottenere la migliore qualità , ma guardano attentamente a ciò che la terra del Kent può offrire.

E ‘solo la mia opinione, ma penso che se un produttore di vino italiano dice questo tutti devono provare i prodotti Biddenden!

Hear it through the grapevine

Sign up to our email updates and be the first to hear about about our new products, upcoming events, exclusive offers, and latest news.